od Altmann » Str Apr 25, 2018 4:09 pm
Klassifizierungsabzeichen für Flugzeugführer
Klasifikační odznak pro piloty
Odznak pro specialisty letectva se uděloval od 31. března 1960 do 2. října 1990
Odznak pro piloty byl v tomto období celkem čtyřikráte změněn
Navzdory novým směrnicím týkajícím se vzhledu spony byly v praxi uděleny i starší typy, i když již byl zaveden nový typ. Zde uváděné údaje se týkají pouze oficiálního zahájení založení a jeho ukončení, které jsou obvykle jeden den před přijetím nového typu. První verze, která byla udělována od 31. března 1960 do 30. května 1962, zobrazuje bronzovou sponou o šířce 91 mm ve tvaru dvojice křídel, ve středu spony je vidět věneček ze stříbrného dubového listí. Ve svém horním středu je vidět znak leteckých síly NDR a ve spodní části středu je bílý ovál s udělenou číslici dosažené specializace. Věnec dubového listu o rozměru 34 mm × 25 mm MiG-15 .
Druhá verze této spony, která byla udělovaná jen od 1. června 1962 do 16. února 1964, zobrazuje zlatou sponou o šířce 91 mm s modifikovanou moderní perutí křídel. Ve středu je čtverec o rozměru 21 × 21 mm, který je ve světle modré barvě. Jeho horní polovina ukazuje, MiG-15 letící doleva, nad nímž je vidět stupeň dosažené třídy. Pod nimi leží odznak leteckých sil.
Dne 17. února 1964 byla představena třetí varianta. Ta se téměř nezměnila. Označení letectva se však proplétalo na výše uvedený centrální okraj plochy. Zobrazené letadlo není MiG-21 ale F13 s dolní pitotovou trubicí. Mezi nimi byla v římských číslech oceněná úroveň výkonnosti.
Dne 8. února 1974 jsou zřízeny přívěsky pro piloty. Tyto sestávaly z pravé a levé vavřínové ratolesti ve středu čtverce, které ukazuje počet letových hodin. Rozměry spony byly 42 mm x 9 mm. Byly určeny stíhače a piloty stíhacích bombardérů.-Je zde použitý modrý smalt, později již jen barva a na světle modrém pozadí jsou číslice: 500 , 1000 , 1500 , atd.po pět seti stech až do počtu 14000 nacházíme i s červeným smaltem zde je důvod pro označení pilotů dopravních letadel a vrtulníků v počtu od 500 a zde je postup vždy od každého letu nad 100 až k dosažení počtu 5000.
K 1. prosinci 1985 došlo ke změně spony naposledy. Nyní z pozlacené spony z ocelového plechu je 86 mm a 25 mm vysoké. Ukazuje ve středu zlacený vavřínový věnec, který v horním středu znázorňuje barevný znak NVA a ve spodním středu je bílý ovál se zapůjčeným krokem. Uvnitř vavřínového věnce je vidět třída MiG-23, která letí doleva na světle modrém pozadí .
- Prílohy
-
- 600px-Klassifizierungsspangen_Flugzeugführer.jpg (48.58 KiB) Zobrazené 5875 krát
Naposledy upravil
Altmann dňa Štv Apr 26, 2018 8:11 am, celkovo upravené 1